Alla inlägg den 14 juli 2007

Av Hazzard - 14 juli 2007 13:57

Efter att ha fått igång min blogg så avslutade jag natten med att sätta mig på balkongen för att avnjuta en La Aroma De Cuba Churchill som jag hade fått av BOTL Lasse P tillsammans med ett stort glas Flädersaft! Vis av tidigare erfarenhet så vet jag att man inte ska dricka alkohol efter klockan 24! Helst inte om man har barn som hoppar upp tidigt i ottan.

Jag måste säga att Churchill inte tillhör riktigt min favo vitola, men den här gav en behaglig avslutning på dagen. Ett perfekt drag genom hela cigarren, en lätt nötig ton med inslag av kakao och en lätt ton av nektar. Mot mitten blev den lite mer "robust" där en lätt kryddig ton tog över utan att vara störande.

Om man ser på cigarrens konstruktion så har den lätt mörkbrunt täckblad med en lite sträv yta utan några skavanker. Brinnegenskapen är bra med en liten tendens att brinna lite snett, men ite så att det stör. På en skala från 1 till 10 så skulle jag lägga den på 7 pg a att det var en Churchilld. Kommer med all säkerhet att prova vitolas i Robusto och Torpedo. 

Av Hazzard - 14 juli 2007 00:30

Jaha, då har man slutligen hamnat i det klibbiga cybernätet som en uppsjö av andra människor befinner sig i, nämligen bloggträsket. Jag får väl skylla mig själv som sitter här framför datorn och skriver för en massa(?) okända människor eller så blir det bara den innersta kretsen av familj och vänner som kommer att slänga ett öga på bloggen för att se vad det är för skräp man dryftar.

TACK Zippo 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards