Direktlänk till inlägg 15 juli 2007

Tatuaje i svampskogen

Av Hazzard - 15 juli 2007 22:45

Äntligen har man hämtat sig från gårdagen och man har hunnit med en sväng i skogen för att kolla efter skogens guld. Packade in familjen, kaffe och cigarr för att kunna avnjuta en solig dag i skogen. Valet av cigarr föll på en Tatuaje Havan VI Nobles som BOTL Zippo hade förärat mig. En välgjord cigarr i robusto storlek med strävt täckblad i naturel och inga porer. I början var den ganska mild med toner av mocca, nötter och en lätt örtigton. Mot mitten övergick den milda tonen till att bli lite kraftigare med en lätt tilltagande pepprighet åt rosepeppar men utan att bli för intensiv. Tillslut så bestog cigarren till hälften av en enormt kompakt askpelare i mellangrå nyans. Mitt omdöme av cigarren är att jag kommer att köpa en låda av den för att ha något att njuta av under vintern. Betyg: 8 av 10.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hazzard - 7 augusti 2011 16:05


Helgen började bra med ett nytt vin från producenten La Spinetta, Langhe Nebbiolo. Genomgående är vinerna från producenten bra, har sedan tidigare Ca Di Pian från 2007 och Il Gentile  Di Casanova från 2007 som båda har varit toppen viner. Tyvärr så...

Av Hazzard - 20 juli 2011 22:34

Satt och slö tittade på TV då man visar Nordea Master och en svensk sperlare fick frågan varför han inte hade spelat i år. Hans svar: "jag har opererat båda axlarna, höger och vänster"! Vilka andra axlar skulle man ha opererat som människa?   ...

Av Hazzard - 20 juli 2011 20:40


  Somona distriktet i Californien är det näst största vin distriket efter Napa Vally, där håller bl a familjen Gallo till som kanske är mest kända för sina viner gjora på Zinfadel druvan. Men man har under några år producerat vin med Cabernet Sauvi...

Av Hazzard - 20 juli 2011 19:55


  Måste ha varit över ett år sedan jag skrev något på bloggen, men två barn och husköp har tagit sin tid. Men nu har jag lite tid över i min ensamhet och passar på att leverera en recension av en cigarr som jag har fått från två håll och var lite hy...

Skapa flashcards