Direktlänk till inlägg 18 juli 2007

Packat och klart för resa till Vimmerby

Av Hazzard - 18 juli 2007 23:17

Jaha, då bär det av imorgon till Astrid Lindgrens land för att låta dottern få se Pippi, Emil och alla andra sagofigurer livslevande till det fasala priset av 270 kr per vuxen och 160 kr för barn. Och med tanke på att vissa bekanta som har varit där säger att man behöver två dagar för att se allt, så funderar jag på att sälja en njure när jag kommer hem för att kunna få mat på bordet till familjen. Men vad gör man inte för att se glädjen i barnets ögon när hon ser en 30+ kärring springer om kring utklädd till Pippi och påstår att hon är världens starkaste. Undrar om hon har Lilla gubben på axeln? Skulle dom inte kunna göra om det till en safripark typ Kolmården så att man kan sitta lungt tillbaka lutad i bilen och se på när Emils pappa försöker att få tag på Emil för att läxa upp honom på gammalt hedeligt vis med rottingen? Nej, jag är inte för barn aga men på den tiden som det utspelar sig i så var det frekvent förekommande att man uppfostrade sina barn på det viset. Glädjande är att vi har fått ett bra boende i dessa semestertider och att vi kommer att få det trevligt tillsammans dom dagar vi är borta från hemmet.

För att få lite avkoppling har jag plockat med mig några böcker om Sveriges historia under stormaktstiden och en dröse med cigarrer, ca 11 st. Två av dessa, Padilla Maduro Lancero och Puros Indios Presidente är helt nya för mig så det kommer att bli intressant att se vad dessa går för. Nu är det dags att knyta sig så att man inte somnar vid ratten imorgon och skapar rubriker i tidningarna. 

 
 
Ingen bild

Zippo

19 juli 2007 08:11

Ha det så bra....tror inte att du hinner läsa nån böcker dock.

/Zippo

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hazzard - 7 augusti 2011 16:05


Helgen började bra med ett nytt vin från producenten La Spinetta, Langhe Nebbiolo. Genomgående är vinerna från producenten bra, har sedan tidigare Ca Di Pian från 2007 och Il Gentile  Di Casanova från 2007 som båda har varit toppen viner. Tyvärr så...

Av Hazzard - 20 juli 2011 22:34

Satt och slö tittade på TV då man visar Nordea Master och en svensk sperlare fick frågan varför han inte hade spelat i år. Hans svar: "jag har opererat båda axlarna, höger och vänster"! Vilka andra axlar skulle man ha opererat som människa?   ...

Av Hazzard - 20 juli 2011 20:40


  Somona distriktet i Californien är det näst största vin distriket efter Napa Vally, där håller bl a familjen Gallo till som kanske är mest kända för sina viner gjora på Zinfadel druvan. Men man har under några år producerat vin med Cabernet Sauvi...

Av Hazzard - 20 juli 2011 19:55


  Måste ha varit över ett år sedan jag skrev något på bloggen, men två barn och husköp har tagit sin tid. Men nu har jag lite tid över i min ensamhet och passar på att leverera en recension av en cigarr som jag har fått från två håll och var lite hy...

Ovido - Quiz & Flashcards