Alla inlägg under augusti 2007

Av Hazzard - 29 augusti 2007 13:56

Inför den stunda herfen på lördag så har man varit ute i god tid för inköp av drycker. Två flasker vin, en Calvados och lite öl. Nu ska det väl sägas att jag inte kommer att dricka allt eftersom det brukar bli ett fasligt smakande av varandras drycker, men en flaska vin till grillat och ölen ska jag ha själv. Cigarrer är inventerade och har bestämmt mig för följande:

  • Fonseca Cosacos, mild/ medel, Cuba
  • Sancho Panza Double Maduro, medium, Honduras
  • Pryme Limitid Edt Gold Serie, full, Nicaragua
  • Don Lino Africa Dumas, medium/full, Dominikanska
  • Padron 2000 Mad., Full, Nicaragua
  • Camacho Havana Monarcas, medium/full, Honduras

Samt att det kommer att tas med en del cigarrer för byte.

Av Hazzard - 25 augusti 2007 22:44

Innan Shreck så han jag introdusera dottern i Speedwayens undrerbara värld med ett Grand Prix lopp från Litauen. Tyvärr så gick det inte så bra för Antonio Lindbäck pg a att dommaren dömde att han var orsaken till vurpan, men bilder efteråt så ser man att hemma föraren i heatet är den som har lika stor skuld till att Anonio åker in i skyddsräcket. Nä, det blir till att åka upp till Masarnas hemma bana eller Smedernas för att se en riktig match!

Av Hazzard - 25 augusti 2007 19:07

Ahhh, segerns sötma efter en hård vecka har äntligen in funnit sig. Sambon har avreste till Stockholm för att springa Satmaran, förlåt, Tjej milen. Hemma är bara jag och våran dotter som precis har avnjutit hemmagjord pizza med färska champinjoner, Serrano skinka, mozzarella, tigerräkor och färska tomater. Till det så tog pappa björn ett vin från Frankrike som till sitt otroligt billag pris (55 kr) har en kropp som man finner hos viner som ligger 30 till 40 kr högre. Vinet heter Laurent Miquel och består av druvorna Syrah och Grenache. Det ska tilläggas att jag har VÄLDIGT svårt för franska viner om dom inte kommer från Bourgone eller Chateauneuf-Du-Pape. Härnäst så ska vi svulla i oss vaniljglass med honungsrippel och sedan ska vi kolla på Shrek 2 på 4:an, om dottern orkar. Sedan kommer jag att avsluta kvällen med en Leffe Brun tillsammans med Fonsaec Cosacos på balkongen.

Ibland får man ta livets pungsparkar för att få tillfällen att känna sig som en kung.


And Hey! Be carefule out there. (Spanarna på Hill Street)


/Hazzard 0,3 ppm


Av Hazzard - 25 augusti 2007 18:49

Torres är en av dom större producenterna av vin i Katalonien i norra Spanien som också har vingårdar i Californien och Chile. Dom är också den största producenten av brandy i en appellation kallad Brandy de Penedés i Katalonien.

För tillverking av brandy i regionen använder man vitvin för tillverkingen som framställs av lokala druvor bl a parellada.

Torres 5 Solera Select är den enklare brandyn men har ändå ett gott rykte bland den spanska brandyn(85 poäng). Färgen är mörk bärnstensbrun och har en doften med inslag av russin. Smaken är ganska eldig i början för att sedan övergå till en balansera smak av aprikos och ek med en aning söt svans. Till den här brandyn, som nästan påminner om cognac, så skulle jag rekommendera syltade frukter toppad med smält vit choklad. Som rökverk så skulle jag nog ta en maduro som ligger i medelstyrka från Honduras, typ Hoyo De Monterrey Excalibur.

Av Hazzard - 24 augusti 2007 13:33

... men det vet väl alla som äger en. Efter den årliga besiktningen så blev dom att spindelleder och länkarmar fram var tvunget att bytas på båda sidorna! Med den domen var det bara att åka till verkstan för att hånas ytterligare för att man har en bil. Ka-ching hördes det från killens skalle när jag berättade vad som skulle fixas på bilen och efter överläggning med en anna, minst lika oljedrängt skiftnyckels dräng kom dom. 3800 riksdaler blev svaret. Ja ja, det är bara och betal och se glad? ut. Men nu kan jag i varje fall skryta med att jag har stans bästa framvagn! Synd att man inte kan skryta om stans största leende.

Får trösta mig med en god cigarr och lite romerskt bad i kväll.


/Hazzard 

Av Hazzard - 22 augusti 2007 10:29

Läste Zippos inlägg om hur en del människor fortfarande inte har lärt sig att man inte ska gå på dessa Nigeriabrev, även kallar 419 Scam. Dock finns det vissa som har ett kall att gör det surt för dom som skickar ut dessa brev. Och jag njuter av att läsa det. Kolla 419 Eater och läs om hur dom blåser dom som skickar ut dessa brev, samt kolla The Trophy Room.


/Hazzard

Av Hazzard - 17 augusti 2007 23:25

Ingen nämndvärd doft på varken täckblad eller fot. Cigarren har ett corojo färgat täckblad och känns lite mjuk, lite grov i strukturen. Dom första puffarna ger smak av brända mandlar och mocca. Styrkan hos cigarren ligger på mild/ medium. Cigarren har en mellanblå och lätt askpelare. Efter ett par cm övergår smaken åt svart kaffe och en underton av gräs. Brinner något ojämnt.

Slutomdöme: Det här var den sista LVH Cedero som jag rökte ur en låda som jag köpte för över ett år sedan. Som färsk var det en bra cigarr med mycket smak. Lagringen har inte givit så mycket mer åt cigarren när det gäller styrk och smak. Det här är ändå en cigarr som jag kommer att minnas.

Betyg: 7/10

Av Hazzard - 17 augusti 2007 22:39

Efter en tida frånvaro från skrivandet på bloggen är man nu tillbaka. Målningen av dotterns rum blev klar på utsatt tid vilket innebär att man är en mästare på att planera, kanske man skulle bli projektledare i något multinationelt företag? Ryggen är kurerad och jobbet flyter på med dagar fyllda med möten och kvällar fyllda med cigarrök.

Livet är underbart.


/Hazzard 

Ovido - Quiz & Flashcards