Alla inlägg den 11 augusti 2007

Av Hazzard - 11 augusti 2007 01:17

Det är inte ofta det händer men idag så hände det att vi hade sambons föräldrar på middag. Souvlaki, tzatziki, grillade tomater, rostad färskpotatis och mangosalsa, samt som efterrätt frukter med vit chokladsås. Jävlar vad poäng man hämtade hem på den middagen. Lätt euforiska började dom att tala om att det vore bra om någon av deras barn skulle kunna ta över (läses köpa) svärfars mammas hus i framtiden, då hon börjar bli till åren. Skulle nog ha öppnat en flaska vin till och ställt fram whisky, så hade dom säkert skrivit på ett överlåtande till oss för en billig peng. Men eftersom en annan satt i en lopp efter dom så kom samtalet in på andra saker innan jag han öppna käften eller skrida till handling!

Det som är lite tråkigt med svärfar är att han är lika svår flörtad som en abbedisa när der gäller att synda. Försökte återigen att få honom att ta en cigarr, men nej. Ändå röker han cigarretter i vanliga fall så jag förstår inte varför han tackar nej när det bjuds. Så det blev att sitt mol allena med en garre och ett glas vin när alla hade knoppat av. Det fick bli en lite enklare sak som jag inte orkar skriva om . Nä, nu är det dags att knoppa eftersom vi ska börja måla om vår dotters rum imorgon och som JAG tror ska vara klart till söndagkväll! Tjena vad jag kommer att få slita. Får nog dubbla dosen med smärtstillande och skölja ned med lacknafta!


/ Hazzard

Ovido - Quiz & Flashcards