Alla inlägg den 2 oktober 2007

Av Hazzard - 2 oktober 2007 21:30

Hallå där,

 efter en lång frånvaro på bloggen är jag tillbaka från avvänjningen av snus och är bara fokuserad på cigarrer. Det var också ett tag sedan jag beställde hem cigarrer, men ut har jag utökat samlingen med tre lådor plus en splitt med en kompis. En av godsakerna som kom hem var en helt ny cigarr som inte har funnits på marknaden så länge, Oliva Serie V. Mitt val föll på Belicoso som är en härlig liten facon och ligger i storlek som robusto. Jag har nu även hunnit prova en. 

Täckbaldet avger en doft av gräs medans foten ger ton av hö/tea. Färgen har en mörk shade ton med fin struktur och liten oljighet. Välgjort huvud, perfekt avslutad. Cigarren känns en aning hård men ger ändå efter lite när man trycker på den. Vid snoppningen får man smak av klöver på tungan och viol i munnen. Första smakerna efter tändning är mycke kaffe, ceder och läder. Den brinner bra och har en styrka som ligger på medel. Men den är en riktig nikotinkanon!

Slutomdöme: En välgjord cigarr med härliga smaker. För att vara så färsk så levererar den mycket. Den har en stor lagring potensial.

Betyg: 9/10

/Hazzard 

Ovido - Quiz & Flashcards