Alla inlägg den 1 januari 2008

Av Hazzard - 1 januari 2008 19:09

Min gode vän Zippo påminde mig om att jag inte hade skrivit på bloggen på länge, så därför passar jag på att skriva lite om mitt intagande av nyårs- cigarrer. Den första som avfyrades under eftermiddagen innan festen blev en Pryme Gold Serie Robusto 100R som har varit i minna ägor sedan 2006 vilket har medfört att den har legat och gonat till sig. Kraftfull med smakpaletter som hamnar i det maskulina spektrat med kaffe, ceder och jordighet. Mmmm.

Under den första delen av festen innan middag blev det en Juan Lopez Patricia från 2002, samma år som tillverkningen upphörde av denna vitola. Når inte riktigt upp till Pryme i fråga om maskulinitet, men är väl en balanserad cigarr med inslag av ren choklad och ljust träslag. Som salut vi det nya årets inträde fick El Centurion Emperadores av Don Pepin Garcia stå för. Denna limited cigarr är bland dom senaste i mitt förvärv så därför tar jag en bara vid speciela tillfällen, som nyår typ. PANG, där satt den med smaker av karamell, kaffe och ceder med en kryddig avrundning i smaken blev en perfekt avslutning för nyårsfirandet.


Jag hoppas att jag kommer att få mer tid att skriva på bloggen under 2008.


/Hazzard

Skapa flashcards