Alla inlägg den 31 januari 2008

Av Hazzard - 31 januari 2008 20:17

Nu har jag trotsat min sjukdom och tagit den försat cigarren på länge. Det blev en replika av en cigarr som hittades på en vind i Tyskland och som har återskapats av Mellgrens i Göteborg. Jag lämnar här en någorlunda recension av den med tanke på att mina smaklökar och luktsinne inte är hundra procent.

Doft av tobak både på täckblad och fot. Täckbladet är ljust och dess yta som ett fint sandpapper. Den är platt som en waffer vilket är ganska kul. Smaken innan upptändning lutar åt russin och hö. 

Efter att man har fått für på den  så är den aromtisk med inslag av kakao och rostat kaffe med en liten örtig ton i svansen, samt lite brödig.

Askan är fint ljusgrå och kompakt. Styrkan ligger på mild/medel.

Omdöme: För att vara en replika från en cigarr som man hittade på en vind och som förmodligen härstammar från mitten av 1900- talet så har man fått fram en hyfsad cigarr med dagens mått mätt. Den är ganska "torr" i sitt utförande och smak men har något som gör att den duger som en "till-kaffet-cigarr". Jag kommer dock inte att ha den som en måste köpa cigarr.

Betyg: 6/10


/Hazzard 

Av Hazzard - 31 januari 2008 09:29

Sitter fortfarande hemma med torra läppar, slemmig hals och täppt näsa men det känns lite bättre efter telefonsamtalet från blomsteraffären om att dom kommer med blombud till mig under dagen. Vilken tröst. Anting är det någon som tycker synd om mig eller så är det arbetskamraterna som bara tycker att det är skönt att jag är borta från jobbet.

Dags att ta ett till piller.


/Hazzard 

Ovido - Quiz & Flashcards