Alla inlägg den 15 februari 2008

Av Hazzard - 15 februari 2008 23:16

Äntligen! Efter tre månaders väntan har vi äntligen fått hall, vardagsrum och sovrum omtapetserat. Från att ha haft 90-talet på väggarna iform av tapeter med färgerna buteljgrönt, terracotta och gulrandigt har vi nu mera lite moderna färgsättningar. Eftersom jag har två vänstertummar placerade mitt i båda händerna när det gäller att tapetsera så fick dom som kan det göra det, trodde jag. Efter första dagen när jag kom hem så såg jag med förskräckelse hur tapeten hade långa, gren liknade upphöjningar lite här och var. Inte så lite heller! Min tanke var att det kanske skulle försvinna till nästa dag då limmet hade torka, vilket det inte gjorde. FAAAN! Hem på lunchen andra dagen för att kolla med målaren vad han tyckte om han hade sett något som inte stämde och det hade han. Men faktiskt så förvånade han mig med att erbjuda sig om att tapetsera om ifall vi inte var nöjda med resultatet, heder! Det känns bara som att vi inte orkar leva som tattare en vecka till utan tar upp kostnaden för tapetseringen med hyresbolaget och gör något på det i stället och dekorerar väggarna med uppstoppade överkörda grävlingar och harar på väggarna i stället för att folk inte ska se hur tapeterna ser ut.


/Hazzard

Ovido - Quiz & Flashcards