Direktlänk till inlägg 29 april 2008

Skåpet hemma och i ordningställt

Av Hazzard - 29 april 2008 21:13

I söndags hämtade jag hem cigarrskåpet med hjälp av Zippo och hans kombi. Skåpet är som nytt så det kändes extra roligt att gör i ordning det med cigarrer. Alla lådorna plus lösplugg fick plats med marginal. Äntligen är det slut med att lägga tetris varje gång man får hem en ny ladning cigarrer, men det står väl inte på innan skåpet är fullt också. Kul är att Zippo också har ett skåp som vi ska hämta på lördag så det ska bli kul att se när han har stuvat in sina cigarrer.

I morgon är det sista april med bras och hela kitet, så man får se vad det blir för cigarr som får ryka i kapp med brasan. Det får nog bli en Ramon Alones Gustos som har ca ett år på nacken. Senar på kvällen blir det lite poker med whisky.


/Hazzard 

 
 
Olof

Olof

29 april 2008 21:42

Hallå! Bra blogg. Jag undrar om du har några nybörjartips till mig som precis börjat röka cigarr?
Mvh

http://ababsurdo.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ZIppo

29 april 2008 22:40

Nice pic...har väntat på den.

/Zippo

 
Ingen bild

Hazzard

30 april 2008 08:22

Hej Olof

kul att du hittade min blogg och välkommen till den mörka sidan som man brukar säga:)
I allmännhet så kan du alltid kolla in 08 Bolmers forum, väldigt bra. Som ny när det gäller cigarrer så kan det vara svårt att säga vad du ska röka. När det gäller förvaring så kan du börja med att köpa en tätslutande låda från Clas Ohlson mod. Hammarplast. Som fuktare skulle jag rekom. Beads antingen från Gandal tobak eller Heartfelt Industries. Om det skulle vara något annat så kan du alltid posta din e-adress.

Mvh
Hazzard

 
MJ

MJ

24 juni 2008 15:41

Hej Hazzard.
Ahh att jag har missat denna bloggen, verkar ju innehålla jättemycket matnyttigt kring cigarrer. Ska bli kul att läsa igenom den.
Själv är jag relativt ny på området...har en liten Bally (smått pinsamt i jämförelse med ditt imponerande skåp)
Men någonstans ska man ju börja :)
//M

http://mj.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hazzard - 7 augusti 2011 16:05


Helgen började bra med ett nytt vin från producenten La Spinetta, Langhe Nebbiolo. Genomgående är vinerna från producenten bra, har sedan tidigare Ca Di Pian från 2007 och Il Gentile  Di Casanova från 2007 som båda har varit toppen viner. Tyvärr så...

Av Hazzard - 20 juli 2011 22:34

Satt och slö tittade på TV då man visar Nordea Master och en svensk sperlare fick frågan varför han inte hade spelat i år. Hans svar: "jag har opererat båda axlarna, höger och vänster"! Vilka andra axlar skulle man ha opererat som människa?   ...

Av Hazzard - 20 juli 2011 20:40


  Somona distriktet i Californien är det näst största vin distriket efter Napa Vally, där håller bl a familjen Gallo till som kanske är mest kända för sina viner gjora på Zinfadel druvan. Men man har under några år producerat vin med Cabernet Sauvi...

Av Hazzard - 20 juli 2011 19:55


  Måste ha varit över ett år sedan jag skrev något på bloggen, men två barn och husköp har tagit sin tid. Men nu har jag lite tid över i min ensamhet och passar på att leverera en recension av en cigarr som jag har fått från två håll och var lite hy...

Ovido - Quiz & Flashcards