Alla inlägg den 22 maj 2008

Av Hazzard - 22 maj 2008 21:41

Att kvala in till den STOR schlager finalen påminner mer och mer om ett Stanley Cup slutspel! Först så är det en grupp med dom som har minsta chanserna att ta sig vidare, några få lyckligt lottade tar sig vidare till finalen. Sedan kommer nästa grupp med något bätter placerade, men som inte nådde fram, från förra årets schlager final. Och till sist har vi ELITEN som aldrig sumpar sina top-tio-placeringar. Första säckgänget kvalde i början av veckan, vem som vann vet jag inte, men säker var det någon med ett stort ego och en jävla bra låt. Idag har semiproffsen fått sjunga, skirka, kroma och ålat ut sina bidrag.

Fröken Perelli gick ut som tvåa, kvinna eller perfekt trans, gick ut hårt. Väldigt bra faktiskt! Ukraina kom ut som fyra och det berodde nog på att hon som framförde bidraget hade lånat både den korta klänningen OCH hårfläkten al a Carola av Perelli! Finalen kommer att gå på lördag, men då kommer jag att befinna mig i en cigarrdimma som får Lütsen att verka som en klar sommardag och jag tror inte att det blir så populärt att nämna att man ska kolla på Schlagerfinalen. Heja Perelli!


/Hazzard, dansar i neon

Av Hazzard - 22 maj 2008 21:22

Satt och slö surfade på tv igår och kannal 5 fångade mitt intresse. Först trodde jag att det var en film med massa avdankade kändisar från film, både vanlig och xxx film. Men det visade sig att man har gjort en reallity serier med kändisar med drog problem på ett rehabcenter! WOW! Kändes verkligen att man behövde se massa före detta kändisar som sitter och ömkar över sig själva att dom har problem med droger som dom har tagit för att klara sig igenom kändisskapet. Alla som inte är kändisar och har drog problem som man inte gör en serie om då? Kan ge mig fan på att Birgitte Nilsen och Baldving, någon av alla dess Baldvings som har gjort film, får galet sjukt betalt för att gemen man följer deras vedermödor för att klara avgifningen. Det lämnar en bitter eftersmak när man ser det hela. Men som sagt, det är bara i Amerika det kan hända. Land of the free and the home of the brave. Tjena!


/Hazzard the toxic waste

Skapa flashcards