Alla inlägg den 16 juli 2008

Av Hazzard - 16 juli 2008 22:38

Sedan min förra digitalinstamatik druknade i Åbro Bryggmästar öl har jag varit utan kamera en tid vilket har medfört att man inte har kunnat dokumenterat semesteräventyren till 100%. Dock känns det som att snart så måste man bara krypa till korset och köpa en. (Precis som en ny TV, eftersom den förra fick aktiv dödshjälp under EM fotbollen!) Den här gången kommer det nog att falla på en digital systemkmera som faller under en ekonomisk nåbar gräns. Just nu så kollar jag på Sony, Nikon och Pentax. Vi får se vad det blir. Vad det än blir så kommer inte det rätta priset att redovisas för huskorset, precis som vi cigarr inköp!


/Hazzar going analog 

Av Hazzard - 16 juli 2008 22:21

Sitter lätt tillbaka lutad och reflekterar över resan till Legoland som gick av stapeln för snart en vecka sedan. Resan gick bra utan några större missöden så det får man väl säga är ett plus. Att sedan regnet har följt en som en sorts semester förbannelse får man väl ta. När vi närmade oss Legoland öppnade sig himmelen och gav ett regn som påminde mig om min första resa till Legoland för snart 20 år sedan, skulle det bli lika igen? På med regnkläder, plasta in vagnen till dottern och lubbar iväg till entren. Lagom när man har fått upp pulsen som hos en stressad hare i strålkastar ljus och med svetten rinnande ner för ryggen, slutar det att regna! Avklädning till shorts och t-tröja. Nya stänk! JAG SÄTTER INTE PÅ MIG REGNSTÄLLET EN GÅNG TILL!! Regnet slutar. Så håller det på i två dagar. Istället för myggmedel och solkräm hade jag köpt med mig 5-56 och Dinitrol som jag smorde in mig med. Jag var livrädd varje gång någon tände en cigg i min närhet.

Jag måste dock säga att jag är lika imponerad av att gå på Legoland som vilket barn som helst och se allt man kan göra med lego. Men en sak är jag glad över och det är att jag inte är en legogubbe. Tänk er att skita ut små fyrkantiga legobitar med skarpa hörn, det är värt att tänka på nästa gång ni har hemorrojder.


/Hazzard 


Ovido - Quiz & Flashcards