Alla inlägg den 24 augusti 2008

Av Hazzard - 24 augusti 2008 22:53

Så har vi då firat sambons farmor som fyllde år i helgen med en tre rätters middag på Grythyttans Gästgivargård. Vilken middag! Här följer lite av vad jag åt, förräten var en kall soppa bestående av ca 12 örter och spenat med pilgrimsmussla och rökta räkor. Varmrätten var ytterfilé med Karl-Johan svamp och en vinegrett, detta avslutades med en Hallon sandwich med Mascarpone sabayonne. Till både förrätt och huvud rätten drack jag Berri Estate Shiraz 2006 och till dessert en Cossart Gordon Malmsey 10 year Madeira som verkligen kan rekommenderas! Till kaffet som vi tog utomhus i gassande sol blev det en San Cristobal El Prencipe som jag hade fått av Zippo i ett byte. Jag ångrade att jag inte tog in en Armangnac från 1885 till avslutningen!

Jag kan rekommendera Grythyttan för att uppleva god mat i trevlig miljö.


/Hazzard, fortfarande stinn.

Ovido - Quiz & Flashcards