Alla inlägg den 2 september 2008

Av Hazzard - 2 september 2008 23:02

Så har alla frågetecken runt dotterns snuva och klåda i ögonen undanröjts. Efter att ha varit och gjort allergiprov så visade det sig att hon är allergisk mot katter, björkpollen och gräs. Det är bara att hoppas att hon växer bort från det.

Jag är också allergisk, mot katter. Men det ligger mer på det kännslo mässiga planet. För att inte folk ska tro att jag hatar djur så vilj jag bara säga att jag älskar djur i dess rätta miljöer. Ute i skogen, på dom fria slätterna, i dom djupa haven och på tallriken. Men en katt skull jag inte vilja ha. Och varför då säger ni säkert? Jag vill inte ha ett djur som ligger i TV soffan och slickar sig i skrevet och som sedan vill slicka en i ansiktet. Och gör den inte det så klöser den sönder den samma soffan. Okej jag vet att katter är bra på att fånga möss, men det är Antecimex också. Och jag tror inte att dom slickar sig i skrevet.

När jag gick och tog jägarexamen med min far så uttryckte sig kursledaren så här:

- Katter, sätter man i lerduvekastaren och när den ligger precis på kornet så sätter man skottet. En kvinnlig deltagare blev upprörd, med all rätt och kontrade:

- Vilket djurplågeri!

Vad vi kursledaren sa: - Inte alls, skottet sitter perfekt!

Ska bara tillägga att jag inte jagar längre.


/Hazzard

Av Hazzard - 2 september 2008 22:34

Doft: Täckbladet har en ton av ceder och vid foten en lätt ton av örter.

Intryck: Brunt täckblad med fin ådring i strukturen. Cigarren är kompakt och välgjord.

Innan tändning: Lätt gräsig, nästan nyslaget hö. Smaken lätt jordig.

Smaker: 1) Ceder, något nötig med en rostad ton i svansen.

              2) Ceder med inslag av hö och kakao. Lite pepprig i avslut.

Styrka: Medel som övergår till full efter halva cigarren.

Omdöme: Cigarren är från maj 2008 och har inte utvecklats till fulländad men kommer helt klart att bli en klassiker när den blommar ut. Den har en lite krämighet som nästa ligger i klass med Cohiba Siglo VI men har en bit kvar innan den är där. Magnum 50 brinner otroligt jämnt och har en lätt grå aska.

Betyg: +9/10


/Hazzard

Ovido - Quiz & Flashcards