Alla inlägg den 6 april 2009

Av Hazzard - 6 april 2009 22:40

Som jag skrev tidigare så har jag hittat på något nytt att pyssla med nämligen att odla lite chili och nu är sådden klar. Jag måste medge att det var rätt så avkopplande att hålla på och peta med det. Det kommer att bli spännande och se när dom första skotten tittar fram. Som tur är så har vi en inglasad balkong med bra soltimmar, så kommer nog att ge en bra start för fröna att gro. Återkommer när det händer något i krukorna.


/Hazzard

Av Hazzard - 6 april 2009 10:58

Var ute med familjen igår till trägårdshandlaren för att sambon skulle köpa en massa perenner som ska planteras i fastighetens rabatter. Av någon anledning rycktes jag med i att det ska planeteras och vattnas, så det slutade med att jag hittade något som jag fastnade för. Jag ska odla chilifrukter! Nu vill jag bara säga att jag inte har några gröna fingrar, om nu fingarana skulle vara gröna så beror det på att dom i min ungdom ofta var i byxfickorna. Men jag tänkte ge mig själv en chans att gör något annat på min fritid än att bara röka cigarr, så det kanske blir en lite följetång på bloggen om framsteg eller motgångar i odlandet. Dom två sorter som jag ska så är Chilhuacle Negro, en mildar sort och Chili Lombardo som ska ligga runt medel i styrka.


/Hazzard

Ovido - Quiz & Flashcards