Direktlänk till inlägg 15 april 2009

Diplomaticos No 4 (1998)

Av Hazzard - 15 april 2009 21:43

Provade en Diplomaticos No4 från 1998 som jag fick strax innan påsk. Det var intressant att se om den skiljde sig från en Diplomaticos No4 som jag beställde i december 2008 med boxkod 2007. Det är alltså nio år i mellan så det borde var något som var annorlunda. På bilderna är den som är något ljusar från 1998.

Doft: Täckbladet saknade dofter medan vid foten fanns det en svag doft av tobaksblad.

Intryck: Mellan brunt täckblad med kraftiga vener. Kompakt och boxpress. Välgjord.

Innan tändning: Jordig och gräsig ton.

Smaker: 1) Jordig och brödig ton med en svag citrus smak i svansen.

              2) Lätt rostad, brödig ton med kryddig avslut.

Styrka: Medel.

Övrigt: Lätt tajt i draget. Jämfört med den som tillverkades 2007 så har smakerna dämpats något. Dock finns samma smaker kvar. Betyget är lika för båda årgångarna.

Betyg: 8/10


/Hazzard

 
 
Ingen bild

Zippo

15 april 2009 23:01

Fan vad kul med nya inlägg.
Så det var same same but different, man skulle vid en hastig tanke kunna tro att skillnaden var större.
/Zippo

 
Ingen bild

Hazzard

16 april 2009 10:37

Skulle kunna tyckas. Lite omstrukturering var det av smakerna och att den hade blivit lite mer avrundad. Största skillnaden var att täckbladet sprack på den här!

/Hazzard

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hazzard - 7 augusti 2011 16:05


Helgen började bra med ett nytt vin från producenten La Spinetta, Langhe Nebbiolo. Genomgående är vinerna från producenten bra, har sedan tidigare Ca Di Pian från 2007 och Il Gentile  Di Casanova från 2007 som båda har varit toppen viner. Tyvärr så...

Av Hazzard - 20 juli 2011 22:34

Satt och slö tittade på TV då man visar Nordea Master och en svensk sperlare fick frågan varför han inte hade spelat i år. Hans svar: "jag har opererat båda axlarna, höger och vänster"! Vilka andra axlar skulle man ha opererat som människa?   ...

Av Hazzard - 20 juli 2011 20:40


  Somona distriktet i Californien är det näst största vin distriket efter Napa Vally, där håller bl a familjen Gallo till som kanske är mest kända för sina viner gjora på Zinfadel druvan. Men man har under några år producerat vin med Cabernet Sauvi...

Av Hazzard - 20 juli 2011 19:55


  Måste ha varit över ett år sedan jag skrev något på bloggen, men två barn och husköp har tagit sin tid. Men nu har jag lite tid över i min ensamhet och passar på att leverera en recension av en cigarr som jag har fått från två håll och var lite hy...

Skapa flashcards