Alla inlägg under maj 2009

Av Hazzard - 7 maj 2009 23:18

Äntligen har Mai bock ölet kommit in till Systembolaget! Förra året var det ingenting som man tog in vilket är förvånansvärt med tanke på vilket härligt friskt öl det är. Även om det tyska sortimentet i år var väldigt tunt så har man tagit in Einbecker Mai-Ur-Bock . Härlig söttma med en väl avvägd fruktighet. Och vad vore inte bättre av avnjuta detta öl med en bra hockymatch. Sverige till semi mot Kanada! Heja Tre Kronor! Måste inhandla fler Einbecker till morgondagens match!


/Hazzard

Av Hazzard - 3 maj 2009 00:55

Valborg, första maj. Som vanligt var man sen med att byta eller rättare sakt skulle byta vinter sulor på bilen till sommar slicks. Glad i hågen med blåställ på  och fälgkors i huggsta hugg skulle här bytas. Som vana trogen förväntade jag mig att fälgbultarna skulle sitt som gjutna i urberget, men lossade lätt som fjäderplockning av en gås. Ett barnsligt leende spreds över mitt ansikte i tron om att det hela skulle vara över på 30 minuter blankt. TJENA! Hjulen vägrade att lossa från centrumnavet på hjulaxeln! Svettig som om man hade klivit ur från bastun iklädd dunjacka och tillhörande termobyxor strörtade jag ner till macken på cykel för att inhandla 5-56 för att lösa problemet. 260 kr fattigare efter mitt inköp(inkl. kopparpasta), gav jag hjulen en regäl dusch med spray och väntade tålmodigt. Nya tag med ett bättre fokus på att hjul H*****t skull lossna, men icke. Däremot fick ett par passrande yngre tonåringar lära sig några nya kraft uttryck som gjorde att deras hakor full ner till marken. Dagen flöt och framåt kvällen så åkte blåstället på, en snabb sondering i verktygslådan efter hammare och diverse tillhyggen skulle nu däcken av! Fram med domkraften och fälgkors. Ingenting hände! Hur mycke jag än stretade, bände och drog hände ingenting! Dom vägrade att lossna!! Jag gav upp. Däcken sitter fortfarnde kvar, vilket har medfört att jag har fått cykalt med min dotter fram och tillbaka från dansen, cyklat fram och tillbaka från barnkalas i dag så att jag har lårmuskler som inte är av denna värld. Sur och grinig så har jag surfat runt för att hitta något som muntrade upp mig och komm att tänka på en serie som gick på TV för några år sedan. Det var ett par engelska killar som körde en serie som hete Little Britan och dom var helt sjuka. Tyvärr så har svenk TV inte köpt in fler avsnitt som dom gjorde, men som tur är kan man se tidigar avsnitt på You Tub.


I morgon är det Biltema som gäller för inköp av en kraftig avdragare!I annat fall så kommer jag att få åka i väg till verksatdan med ett par däck som låter som fyra maracas mot asfalten i sommar värmen i början på veckan!


/Hazzard

Ovido - Quiz & Flashcards