Alla inlägg den 9 november 2009

Av Hazzard - 9 november 2009 23:16

Det är här en cigarr som jag länge har sucktat efter och har äntligen fått en låda i mina ägor. Så det var ett spännande ögonblick att få prova den i kväll.

Doft: Täckbladet hade en stark doft av stall och i foten var det mer lätt ceder med inslag av hö.

Intryck: Mellan brunt täckblad med fin struktur och lätt oljig yta. Kompakt och lätt boxpress.

Innan tändning: Lätt hav/tång. Jordiga toner.

Smaker: 1) Lätt rostade kaffe toner och en svans av muskot.

              2) Mindre rostad. Ceder, örtig och kryddig. Lite citrus. Ganska pepprig mot slutet.

Styrka: Medel

Övrigt: Brann bra med ett fint drag. Fin grå aska. Lätt cigarrdoft. Finna smaker med bra skiftning genom rökningen. Och som sagt pepprig avslutning. Cigarren gjorde inte mig besviken men sedan är frågan om priset rättfärdigar den? 175 USD för tio cigarrer.

Betyg: 9/10


/Hazzard

   

Av Hazzard - 9 november 2009 23:03

Sambon och jag hade fått barnvakt i helgen så att vi kunde sticka till Stockholm och ta in på hotel för första gången på sex år. Så det gällde att tänka stort den här gången. Hotellet hade jag bokat utan sambons vetenskap och bord bokat på restaurang. Man kan säga att det här var våran present till oss själva för våran tio åriga förlovning som inte blev av att fira i sommras. Sambon blev lite förvånad när jag bad taxichauffören att köra oss till Grand Hôtel. Det bästa var dock att vi blev uppdaterade till ett ännu bättre rum p g a att det rummet som vi skulle ha inte var iordning vid  incheckningen. Även om rummet som jag hade bokat var ett av dom bättre. Helsike rummet var lika stort som vårat vardagsrum plus kök. Efter lite champange begav vi oss ut på stan och kollade i affärer och handlade lite julklappar till barnen. Sedan tillbaka till hotellet för lite vila innan vi drog till Restaurangen Den gamle och havet som kan rekommenderas. Bra service, trevlig personal och bra mat med bra portioner. Kvällen avslutades i hotelbaren.

Men som sagt, det är alltid lika kul att komma hem till barnen. Det slår allt.


/Hazzard

Ovido - Quiz & Flashcards