Alla inlägg den 7 december 2009

Av Hazzard - 7 december 2009 23:06

Jag skrev tidigare idag att det INTE skulle bli en recension av SLR Corona, men av vana trogen så kunde jag inte hålla mig i från att prova en.

Doft: Täckbladets doft var starkt örtig medans foten hade en lätt ceder doft.

Intryck: Mellanbrunt täckblad, lätt oljig och med medel grov struktur. Cigarren kändes något svampig. Cigarren var boxpressad.

Innan tändning: Svaga toner av hö och kryddpeppar.

Smaker: 1) Ceder, jord och en lätt krusbärs ton i avslutet.

              2) Lätt rostad med lite kryddpeppar och ceder.

Styrka: Medium

Övrigt: Kompakt aska som var mellangrå. Cigarren hade ett bra drag. Något tjärv i avslutet som, hoppas jag, kommer att mattas med tiden.

Betyg: 8/10


/Hazzard

 

Av Hazzard - 7 december 2009 16:23

Jaha så då har man fått två nya sändningar av cigarrer till ett snart välfyllt skåp. I fredags kom postis med en sändning som bestod av en låda La Flor Domincana Limitado IV, eftersom jag hade III sedan tidigare tyckte jag att det skulle vara kul att ha IV också. Och så i morse kom ett till paket denna gång med Saint Luis Rey Corona från kuba. Två frächa cigarrer att prova med andra ord. recension kommer inom kort, dock inte idag.


/Hazzard

       

Ovido - Quiz & Flashcards