Direktlänk till inlägg 21 december 2009

A.Fuente No 77 Shark

Av Hazzard - 21 december 2009 10:40

"Midvinternattens köld är hård, stjärnona gnistra och glimma. Hazzard sitter på enslig balkong och röker Shark i sena timman." Det var rätt sent igår som jag satt på balkongen och puffade på Shark som hade kommit hem förra veckan. Men det gjorde inte så mycket när man har en trevlig cigarr som sällskap.

Doft: Täckbladet hade en mustig doft av kakao lätt inslag av söt lakrits medan i foten var doften lättare kakao.

Intryck: Maduro täckblad med sammetslen yta. Lätt mjuk utan att vara svampig när man klämde på den, välkonstruerad och med en fin boxpress i början.

Innan tändning: Lätt fruktig med inslag av kakao och ljust trä.

Smaker: 1) Lätt fruktig ton, lite åt aprikos, rotade toner och i svansen ljust trä.

              2) Mer rostade toner av kaffe och med inslag av trä.

Styrka: Medium

Övrigt: Cigarren hade ett lätt motstånd i draget men som inte var störrande, det lättade lite mot mitten. Kompakt och ljus aska. Cigarren var helt underbar att avnjuta när det var helt tyst och stilla ute med all snö som lyste upp omgivningen. Jag kan säga att cigarren gav det jag hade förväntat mig. Även om snömannen hade gått förbi ute på gården så hade jag inte brytt mig. Lagom fruktiga toner som ackompanjerades av rostade toner och trä gjorde att söndagens avslutning blev helt perfekt.

Betyg:10/10


/Hazzard

     

 
 
Ingen bild

Zippo

22 december 2009 22:57

Låter som en spännande cigarr.

/Zippo

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hazzard - 7 augusti 2011 16:05


Helgen började bra med ett nytt vin från producenten La Spinetta, Langhe Nebbiolo. Genomgående är vinerna från producenten bra, har sedan tidigare Ca Di Pian från 2007 och Il Gentile  Di Casanova från 2007 som båda har varit toppen viner. Tyvärr så...

Av Hazzard - 20 juli 2011 22:34

Satt och slö tittade på TV då man visar Nordea Master och en svensk sperlare fick frågan varför han inte hade spelat i år. Hans svar: "jag har opererat båda axlarna, höger och vänster"! Vilka andra axlar skulle man ha opererat som människa?   ...

Av Hazzard - 20 juli 2011 20:40


  Somona distriktet i Californien är det näst största vin distriket efter Napa Vally, där håller bl a familjen Gallo till som kanske är mest kända för sina viner gjora på Zinfadel druvan. Men man har under några år producerat vin med Cabernet Sauvi...

Av Hazzard - 20 juli 2011 19:55


  Måste ha varit över ett år sedan jag skrev något på bloggen, men två barn och husköp har tagit sin tid. Men nu har jag lite tid över i min ensamhet och passar på att leverera en recension av en cigarr som jag har fått från två håll och var lite hy...

Ovido - Quiz & Flashcards