Alla inlägg under mars 2008

Av Hazzard - 31 mars 2008 12:34

En god vän skickade följand historia som får en att fundera över ens identitet och då menar jag inte som cowboy! 


En cowboy i full mundering går fram till en bardisk och där står en kvinna som frågar honom:

- Du ser ut som en riktig cowboy, är du det?

- Tja, säger cowboyen, jag har ägnat hela livet åt att föda upp boskap och bygga staket och mocka och rykta hästar och märka kalvar och utfodra djur och driva boskap till slakt så nog kan man säga att jag är en tvättäkta cowboy. Vad är du själv?

Damen drar ett djupt andetag och säger:

- Jag är lesbisk. När jag vaknar på morgonen så tänker jag på kvinnor och när jag äter frukost så tänker jag på kvinnor och när jag jobbar tänker jag på kvinnor och när jag kommer hem tänker jag på kvinnor och när jag går och lägger mig tänker jag på kvinnor. Jag tänker på kvinnor från det jag vaknar tills jag somnar. Kvinnor är det jag tänker på - dagen lång.

Hon tystnar. Båda står tankfulla vid bardisken.

Då kommer det in en man i baren. Han stegar rakt fram till cowboyen och säger:

- Howdy, stranger, du ser sannerligen ut som en tvättäkta cowboy, är du verkligen det?

- Nja, blir svaret, jag trodde det tills för en stund sedan. Men nu börjar jag luta åt att jag är lesbisk.

Av Hazzard - 6 mars 2008 20:37

Jag hade innan 2008 började, intalat mig själv att jag skulle INTE beställa några cigarrer innan sommaren. HA, det kunde jag glömd vrål fett. Nu har den första beställningen kommit med posten och återigen är man som ett barn på julaftonen som väntar på att få öppna paketet. Måste dock försvar mig med att beställningen inte var så blodig, två lådor á 40+ 65 USD. Beställnignen blev en låda Habonos Puros Seleccion Suprem Siglio och en låda Carbon Copy Shorty, som ska vara en "fullvärdig" kopia av Fuentes och Padron cigarrer i både tobak, styrka och smak. Det återstår att se. Den som jag har köpt ska vara likvärdig Arturo Fuentes Short Story som ligger på ca 114 USD (kopian på 65 USD).

Så, nu är det bara att låta djävulen löpa fritt med kortet och fortsätta att beställa hem cigarrer.

Postar också en bild på en Punch Champion som jag rökte den 1 februari. Det var den mest kompakta aska jag någonsin har fått på en cigarr. Tur att den pelaren inte hamnad i knät.


/Hazzard

Av Hazzard - 2 mars 2008 22:54

Vår dotter 4-års kalas avlöpte mer smärtfritt än det senario man hade målat upp för sitt inre. Med tanke på att 13 barn skulle vara på kalaset hade man tankar till en mindre krigsskådeplats med gråtande barn, tårta och saft över hela huset, samt barn som inte var nöjda med vad dom fick i påsarna vid fiskdammen så måste jag säga att inget av detta inträffade. Alla barnen var som tända ljus och vår dotter som annars är väldigt ego när det gäller att låna ut leksaker, var hur givmild som helst med att låta alla barn röja runt bland sakerna. Jag sken i kapp med alla barnen under hela kalaset för att det gick så bra. Tänk om det kunde gå så här bra när vi vuxna hade fest! Min belöning för ett lyckat kalas blev på kvällen ett glas Bruichladdich 3D3 Third Edition som släpptes i lördags. En medelrökig whisky med rundad fruktig ton. Mumma.


/Hazzard

Ovido - Quiz & Flashcards