Direktlänk till inlägg 9 januari 2009

Bolivar Belicosos Fino

Av Hazzard - 9 januari 2009 23:46

Första cigarrprovningen för året och vad vore inte ett perfekt objekt en cuban som jag har fått av min gode vänn Zippo. Tackar!

Doft: Täckbladet hade en svag ammoniak med en liten choklad doft och vid foten doft av jord.

Intryck: Ljust täckblad med fin struktur som kändes lite oljig. Boxpress.

Innan tändning: Stall och hö med lätt smak av russin.

Smaker: 1) Ljust trä och lätt rostad ton.

              2) Rostad ton, lätt bitter mandel och med pepprig avslut.

Styrka: Medel.

Övrigt: Tyvärr var cigarren något pluggad som efter lite kämmande försvann. En väldigt trevlig cigarr som det inte var mycket kvar av när den fick slummra in i askfatet.

Betyg: 8/10 (Pg a pluggningen.)


/Hazzard

 
 
Ingen bild

hälsingland

10 januari 2009 11:52

har köpt två små paket cigarrer,kanske skulle börja hej hazzard,det är ju kul att få läsa mail därför skriver jag idag till zippos broder,anledningen att jag började med cigarrer var följande,jag fick genom webben kontakt med, hemsida ochså,ZONECAPONE,och han är ju som handlarn sa till mig i arbrå,jaha är du cigarrälskare,när jag köpte hans tony nånting billiga cigarrer,4 st,typ.och zonecapone eller kenneth nordkvist som han ju egentligen heter har cigarravdelning på sin hemsida bra bilder och stories.sen fick jag på nåt sätt genom webben tag på zippos blogg,var säkert sökord CIGARRER eller så,då väcktes mitt intresse,jag tänkte,dom skriver väldigt om cigarrer,jag skall gå till botten med detta,alltså testa om det finns nåt fog för dessa lovord om att puffa cigarr,första paketet blev genom svärd cigarr cuesta rey centrofino 60,5st.och senare som nämnt till zippo,cigarrummets robustopaket,hade igår en cigarr kvar,cuesta rey,efter 2 månader i humidor så gillade jag denna läder och lite fruktsmak,inte i klass med siglo2 eller navarre short robusto,men jag var i alla fall nöjd,efter cigarrbloggande med zippo o dig var man ju sugen.nu ligger på posten 15 navarre short robusto,spännande.vi hörs.hälsinglad

 
Hazzard

Hazzard

11 januari 2009 01:35

Tjena hälsingland

Kul att du kollar in bloggen. Det är lätt att fastna i cigarrvärlden när man väl har börjat och sedan går det med en rasande fart utför när det gäller att beställa och röka cigarrer. Ett tips som jag kan ge är att kolla siter i USA när det gäller icke cubaner och Schweiz och Spanien när det gäller cubanska. Billigare än att köpa i Sverige. Kolla också in 08 Bolmers forum. Ett tips är att registrera dig på forumet så får du del av många intressanta upplyssningar.

/Hazzard

http://hazzard.bloggagratis.se

 
Ingen bild

hälsingland

11 januari 2009 23:44

tack,hälsingland.

 
Ingen bild

Zippo

15 januari 2009 22:34

Lite tråkigt att du hinner puffa på garrarna jag får hem innan jag hinner göra det.
Bra recension.

/Zippo

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hazzard - 7 augusti 2011 16:05


Helgen började bra med ett nytt vin från producenten La Spinetta, Langhe Nebbiolo. Genomgående är vinerna från producenten bra, har sedan tidigare Ca Di Pian från 2007 och Il Gentile  Di Casanova från 2007 som båda har varit toppen viner. Tyvärr så...

Av Hazzard - 20 juli 2011 22:34

Satt och slö tittade på TV då man visar Nordea Master och en svensk sperlare fick frågan varför han inte hade spelat i år. Hans svar: "jag har opererat båda axlarna, höger och vänster"! Vilka andra axlar skulle man ha opererat som människa?   ...

Av Hazzard - 20 juli 2011 20:40


  Somona distriktet i Californien är det näst största vin distriket efter Napa Vally, där håller bl a familjen Gallo till som kanske är mest kända för sina viner gjora på Zinfadel druvan. Men man har under några år producerat vin med Cabernet Sauvi...

Av Hazzard - 20 juli 2011 19:55


  Måste ha varit över ett år sedan jag skrev något på bloggen, men två barn och husköp har tagit sin tid. Men nu har jag lite tid över i min ensamhet och passar på att leverera en recension av en cigarr som jag har fått från två håll och var lite hy...

Ovido - Quiz & Flashcards